Основні компетенції

Основні компетенції, якими повинен володіти асистент вчителя

Асистент вчителя повинен знати:

основи законодавства України про освіту
соціальний захист
міжнародні документи про права людини й дитини
державні стандарти освіти
документи про питання навчання й виховання
сучасні досягнення науки і практики в галузі педагогіки
психолого-педагогічні дисципліни; особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами різного віку
ефективні методи, форми та прийоми роботи з дітьми, використовуючи індивідуальний і диференційований підхід; рівні адаптації навчального та фізичного навантаження; методи використання сучасних технічних засобів та обладнання
основи роботи із громадськістю та сім’єю
етичні норми та правила організації навчання й виховання дітей
норми та правила ведення педагогічної документації

Асистент учителя повинен уміти:

o застосовувати професійні знання у практичній діяльності
o здійснювати педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребам в умовах інклюзивного навчання
o разом з іншими фахівцями складати індивідуальну програму розвитку дитини
o вести спостереження та аналізувати динаміку розвитку учня
o налагоджувати міжособистісні стосунки між усіма суб’єктами навчально-виховної діяльності
o займатись посередницькою діяльністю у сфері виховання та соціальної допомоги.

Асистент учителя повинен мати:

o комунікативні та організаційні здібності
o здатність співчувати, співпереживати
o ціннісні орієнтації, спрямовані на розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, на творчу педагогічну діяльність
o навички вирішення конфліктних ситуацій.
 Посада асистента вчителя вимагає постійного саморозвитку та підвищення професійної компетенції шляхом поглиблення знань у сфері інклюзивного навчання,  розширення арсеналу педагогічних прийомів та методів, які є ефективними у роботі з учнями та особливо з дітьми з особливими освітніми потребами.

Немає коментарів:

Дописати коментар