ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним
1. Загальні положення
1.1. Асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним  (далі — асистент вчителя) призначається на посаду та звільняється з неї наказом начальника управління освіти і науки за поданням директора загальноосвітнього навчального закладу.
1.2. Посаду асистента вчителя може обіймати особа з високими моральними якостями; яка має повну вищу педагогічну освіту та пройшла курсову перепідготовку щодо роботи в умовах інклюзії; фізичний та психічний стан здоров’я, що дають змогу виконувати професійні обов’язки в загальноосвітньому навчальному закладі.
1.3. Основними напрямами діяльності асистента вчителя є адаптація змісту та методів навчання до можливостей і потреб дітей з особливими освітніми потребами; застосування під час уроків системи корекційних заходів, спрямованих на опанування дітьми з особливими освітніми потребами навчального матеріалу; захист кожної дитини з особливими освітніми потребами від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства.
1.4. Асистент вчителя підпорядковується безпосередньо заступнику директора з навчально-виховної роботи.
1.5. У своїй діяльності асистент вчителя керується Конституцією України; указами Президента України; законами України; рішеннями Кабінету Міністрів України; наказами та іншими нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм органів управління освітою з питань, що стосуються загальної середньої освіти; правилами і нормами з охорони праці, пожежної безпеки; статутом і правилами внутрішнього розпорядку навчального закладу; наказами та розпорядженнями директора навчального закладу; цією посадовою інструкцією.
2. Завдання та обов’язки
2.1. Разом із вчителем класу здійснює соціально-педагогічний супровід дітей і особливими освітніми потребами, зокрема:
• проводить навчальні, виховні, соціально-адаптаційні заходи, використовуючи різноманітні форми роботи та запроваджуючи ефективні форми їх проведення;
• допомагає дітям з особливими освітніми потребами виконувати навчальні завдання;
• залучає дітей з особливими освітніми потребами до різних видів навчальної діяльності на уроці;
• у складі групи фахівців бере участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами;
• адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.
2.2. Допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням.
2.3. Надає допомогу дітям з особливими освітніми потребами в облаштуванні робочих місць.
2.4. Спостерігав за дитиною з особливими освітніми потребами з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб.
2.5. Сприяє формуванню у дітей з особливими освітніми потребами саморегуляції та самоконтролю.
2.6. Співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
2.7. Забезпечує разом з іншими працівниками навчального закладу здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці.
2.8. Веде відповідну документацію.
2.9. Разом із вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб дітей з особливими освітніми потребами.
2.10. Дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію дітей з особливими освітніми потребами.
2.11. Сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану.
2.12. Стимулює розвиток соціальної активності дітей з особливими освітніми потребами, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, шляхом залучення цих дітей до участі у науковій, технічній діяльності, художній творчості.
2.13. Створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому для дітей.
2.14. Разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами, вивчає особливості діяльності та розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює їхні навчальні досягнення, виконання ними індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
2.15. Бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
2.16. Постійно спілкується з батьками дітей з особливими освітніми потребами, надає їм необхідну консультативну допомогу.
2.17. Інформує вчителя класу та батьків про досягнення дітей з особливими освітніми потребами.
3. Права
Має право:
3.1. Самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, нешкідливі для здоров’я учнів.
3.2. Брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів загальноосвітнього навчального закладу та зборів інших органів самоврядування, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи.
3.3. Обирати форми підвищення своєї кваліфікації; навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
3.4. Вносити керівництву загальноосвітнього навчального закладу і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи.
3.5. Бути членом професійних спілок та інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.
3.6. Порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
4. Відповідальність
Несе відповідальність за:
4.1. Життя і здоров’я дітей з особливими освітніми потребами та інших дітей класу, дотримання їхніх прав і свобод, визначених законодавством України.
4.2. Неналежне виконання або невиконання обов’язків, визначених цією посадовою інструкцією.
4.3. Порушення трудової дисципліни.
4.4. Вчинення проступків, несумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.
4.5. Заподіяння матеріальної шкоди навчальному закладу.

Немає коментарів:

Дописати коментар